Housle
Divadlo Ungelt Praha
16/9/2020
středa 19.00
440, 390, 290 Kč

Představení proběhlo.

Skupina

+

velký sál

Autor

Dan McCormick

Režie

Ladislav Smoček

Hrají

Jiří Langmajer, Pavel Liška, Milan Hein

Délka představení

120 minut

www.divadloungelt.cz

Doposud se oba bratři protloukali newyorskými ulicemi jen těžko. Všechno se ale může změnit. Zlodějíčkovské komediální drama o dvou bratrech a jejich rodinném příteli, kde naděje na lepší život odhalí pohnutou rodinnou minulost i sílu charakterů.

Dramatická komedie se staromódním kouzlem díky Smočkově režii i hereckým výkonům Jiřího Langmajera a Pavla Lišky neztrácí napětí ani humor. V dobrých tradicích Ungeltu nabízí příjemně strávený večer plný úsměvů i dojetí.


Zakladatel, ředitel a majitel divadla Milan Hein už na počátku koncipoval Divadlo Ungelt – i vzhledem k malinkému sklepnímu prostoru pro necelou stovku diváků – jako divadlo, pro něhož je alfou a omegou herecké umění, a v němž se hrají hry pro maximálně čtyři herce. Brzy po založení divadla oslovil ke spolupráci herečku Alenu Vránovou, která spolu s režisérem Ladislavem Smočkem v přelomové inscenaci Bouřlivé jaro (za roli Gertrudy získala Alena Vránová Cenu Thálie 1997) spoludefinovala herecký a režijní styl Ungeltu založený na detailně propracovaném hereckém projevu a důsledně prostudovaném dramatickém textu. Za více jak 20 let existence Ungeltu jeho herci čtyřikrát získali nejprestižnější české herecké ocenění: Cenu Thálie. Kromě Aleny Vránové ještě Marta Kubišová (za roli ve Webberově muzikálovém monodramatu Líp se loučí v neděli), Vilma Cibulková (za roli slečny Fischerové v dramatu Picasso) a Richard Krajčo (za roli Dennyho ve hře Deštivé dny).

Umělecké vedení se kontinuálně snaží, aby Divadlo Ungelt bylo v nejlepším slova smyslu zástupcem kvalitního středního proudu, který je přístupný široké divácké obci, ne však za cenu pokleslosti či podbízivosti. Orientuje se proto především (avšak nejen) na anglosaskou dramatiku vycházející z klasické tradice dobře udělané hry. Repertoár je sestavován s ohledem na potenciál velkých hereckých osobností a vzniká na tělo konkrétním uměleckým individualitám (ať už hercům či režisérům). Ungelt se navíc zaměřuje především na texty, které u nás dosud nebyly uvedeny a jejichž překlad často vzniká přímo na podnět divadla.

fotografie Jan Malíř